Close

Kdy pohyb není na místě

Lékaři umí s určitostí říct, že cvičení a pohyb je pro tělo nezbytné a prospěšné. Jsou ale chvíle, kdy pro naše tělo není tělesný pohyb zrovna vhodné. Něco začne bolet, cítíme se unavení, něco se prostě děje. Měli bychom si všímat, co nám tělo říká. I ten, kdo je zvyklý pravidelně cvičit, se musí pohybu na nějakou dobu vzdát a poslechnout rady odborníků.jízda na kole
Situace, kdy si zasloužíme klid
Horečka:
 Pokud s vámi lomcuje teplota, pak to znamená, že tělo s něčím bojuje. Většinou s infekcí nebo jinou škodlivinou v organismu. Pak je na místě zůstat doma, odpočívat. Rozhodně je správné odpustit si fyzickou aktivitu. Ta by mohla zdravotní problém jenom zhoršit. Horečka je pro tělo sama o sobě zátěž a bere mu sílu. Pokud by měl organismus vydávat energii na cvičení, byla by to pro něho nadlimitní a nevhodná zátěž.
Gravidita a stav po porodu:
Pohyb v těhotenství není zakázaný. Je jen třeba dodržet určitá pravidla. V prvních třech měsících by se měly maminky šetřit, stejně tak i v posledním období před porodem. Situace je značně individuální a je třeba se poradit s lékařem. Některá žena se cítí v pořádku celé těhotenství, jiná ho proleží. Fyzickou zátěž je třeba proto vždy prodiskutovat se svým gynekologem a poradit se. Po narození dítěte se doporučuje, aby žena zůstala v klidu alespoň dvanáct týdnů a začínala s fyzickou zátěží velmi pozvolna. Je třeba naslouchat svému tělu. To si samo dá najevo, co mu prospívá nebo ne.příjemná turistika
Onemocnění zad, kloubů nebo poúrazové stavy:
Namohli jste se, přetáhli cvičení nebo jste si přivodily nějaký úraz? Je vhodné si dopřát pár dnů klidu, teprve pak pomalu začít zase s cvičením. Vyhněte se všemu, co by vám způsobovalo bolest. Pokud máte akutní úraz kloubu nebo kosti, navštivte lékaře a dle jeho rad se později věnujte léčebné rehabilitaci pod vedením lékaře. Teprve pak přejděte na běžnou fyzickou aktivitu.